Tuloskortti 2017 |
Talousosasto (TaO; pl. Kirkon eläkerahasto) |
|
Edunvalvonta ja vaikuttaminen |
Jokaisessa seurakunnassa on tietotekniset edellytykset kirkon verkkotyölle ja viestinnälle. |
Toteutamme tietohallintostrategiaa. Vahvistamme yhteistyötä. |
Käyttäjäkyselyn tulokset osoittavat tietohallintostrategian toteutumista. |
|
|
|
|
Seurakuntien toiminnan kehittäminen ja tukeminen |
Seurakunnille on käytössään yhteiset tietojärjestelmät ja ne palvelevat toimintaa. |
Toteutamme kirkon tietohallintostrategiaa. Kilpailutamme, tilaamme ja tarjoamme sopimuspohjaisesti yhteisiä tietojärjestelmiä seurakuntien käyttöön. |
Yhteisten järjestelmien määrä kasvaa yhdellä vuosittain. |
|
|
|
Sopimuspohjaisten yhteisten tietojärjestelmien käyttäjämäärä kasvaa vuosittain 5 %. |
|
Seurakuntien tukitoimintojen prosessit ovat tehokkaat ja toimivat. |
Luomme yhdessä seurakuntien kanssa kirkon yhteisiä toimintamalleja seurakuntiin sekä jaamme parhaita käytäntöjä taloushallinnon kustannustehokkuuden saavuttamiseksi. Ylläpidämme tietotekniikan palveluluetteloa. Puramme päällekkäisiä IT-toimintoja. Valtakunnallinen asiakaspalvelu on toiminnassa. |
Yhteisten toimintamallien kehitystyö on käynnistynyt. |
|
Seurakuntien hankintatoimi on sujuvaa ja kustannustehokasta. |
Tiedotamme aktiivisesti seurakunnille KL-kuntahankintojen kanssa tehtävästä hankintatoiminnasta ja -prosessista. |
Yhteishankintoihin osallistuvien seurakuntien hankintavolyymi kasvaa 5 %. |
|
|
Teemme kirkon laajuisia hankintoja sekä vahvistamme yhteistyötä KL-kuntahankintojen kanssa. |
|
|
Yhteisten hankkeiden hankehallinta on kunnossa. |
Kasvatamme seurakunnissa hankemallin osaamista. Kytkemme palautejärjestelmän hankemalliin. |
Yhteisten hankkeiden hankesalkkua käyttävien sidosryhmien määrä kasvaa. |
|
|
|
Palautejärjestelmä on toiminnassa. |
|
|
|
|
Koko kirkon yhteiset tehtävät |
Kirkon yhteinen tietotekniikka palvelee kirkon perustehtävää sekä kirkon yhteiskunnallisia tehtäviä. |
Ylläpidämme asiantuntijaosaamista sekä varmistamme, että valitsemme kulloinkin parhaat tekijät tehtäviin. |
Käyttäjäkyselyn tulokset osoittavat tietohallintostrategian toteutumista. |
|
Kirkon tietoturva on kunnossa. |
Ylläpidämme tietoturvapolitiikkaa ja -määräyksiä. |
Havaitut tietoturvapoikkeamat on käsitelty asianmukaisesti ja niiden johdosta on ryhdytty korjaaviin toimenpiteisiin. |
|
Kulttuurihistoriallisesti merkittävät Kirkon keskusrahaston rakennukset säilyvät kunnossa. |
Vastaamme rakennusten kunnossapidosta. |
Tehdyt toimenpiteet. |
|
|
|
|
KKH - strategiset painopisteet |
Tavoite |
Keinot |
Avainmittarit |
Kohtaaminen koskettaa: Keräämme järjestelmällisesti palautetta suunnitelmistamme ja työstämme. Vahvistamme kirkon eri toimijoiden keskinäistä yhteistyötä ja selkeytämme työnjakoa. |
Kirkkohallituksen yhteistyö seurakuntien ja muiden kumppanien kanssa hankkeiden suunnittelussa vahvistuu. |
Pidämme aktiivisesti ja aloitteellisesti yhteyttä tärkeimpiin yhteistyökumppaneihimme: järjestämme yhteisiä tilaisuuksia ja valmistelemme asioita avoimesti. |
Seurakunnilta ja muilta kumppaneilta kerätty palaute yhteistyön kehittämisestä on pääosin myönteistä. |
|
|
|
Tietotyön askeleet 2017 |
|
|
|
-tapahtuma on järjestetty. |
|
|
|
IT-käyttäjäkysely on toteutettu. |
|
|
|
Tietohallintostrategia 2018-2022 on luotu. |
|
|
Perustamme kirkon tietohallinnon ohjausryhmän. |
Ohjausryhmä on perustettu ja sen toiminta on vakiintunut. |
|
|
Tehostamme viestintää. |
Julkaistut uutiskirjeet ja erilaiset tilaisuudet. |